Välkommen till Masterskier.blogspot.com

Nu har du kommit till en blogg för alpinister och alla med intresse i sporten. Ämnet är alpint och här förmedlas åsikter, händelser, prestationer och annat smått å gott inom området. Du finner även en presentation av mig själv som master skier.

fredag 27 augusti 2010

Life on the edge!

Knappt har fredagens sista arbetstimmar tursamt smitit runt hörnet innan man hamnar med tankarna i alpin skidåkning! Ja, jag erkänner, utan omsvep, jag tillhör en kategori med någon form av bokstavskombination ;-). Jag är såld. Men det visste Ni redan.

Det Ni förhoppningsvis också vet är att alpin skidåkning aldrig tar slut, om man inte själv vill förstås. Sporten har en tjusning som är svårförklarad och visst innehåller den risker. Du kan ramla och skada dig eller dina nötta "lemmar" kan sätta stopp för fortsatt åkning men med tanke på att läkarvården ständigt utvecklas har vi Masters en ljus framtid att blicka in i ;-). Jag brukar tänka på Anders Hellgren, Djurgårdens IF, som bytte höftled för ett antal år sedan och som var "back in business" inom loppet av något år. Helt otroligt och lika otroligt kul! Det finns förstås fler exempel.

Det tar aldrig slut, om du inte själv önskar det förstås.

Detta blogginlägg tillägnas alla nuvarande och kommande Masters och i synnerhet Amerikas Alpine Masters eftersom de gör ett jäkligt bra jobb! Filmen som du snart skall se, beskriver känslor som jag önskar alla "veteraner", gubbar som gummor, kan få uppleva. Det roliga är att filmen sätter fokus på den breda massan. Det finns så många nivåer inom Masters och alla har grymt kul. Hela upplägget med friheten, adrenalinet, det sociala och inte minst resandet, borde locka fler. Här har vi Masters en uppgift att förmedla budskapet. Detta inlägg är ett bidrag från min sida. Come on, live on the edge!

Masters Introductory Video from USSA Alpine Masters on Vimeo.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Härlig blogg, mycket bra även för en som är rätt ny inom den alpina världen...du verkar ha mycket kunskap och åsikter, skulle vara intressant med ett inlägg som behandlar den hårt satsande Jon Olssons kamp mot OS 2014.

keep up

Master skier sa...

Hej Kalle!
Kul att du hittat hit! Jag är igång igen och jag är en stor beundrare av Jon Olsson, som jag tror har stora chanser att lyckas. Såg en glimt av honom i Sölden för några veckor sedan och han såg "fit" ut. Jag skall defenitivt göra ett inlägg inom kort! Tack för tipset!
/Pär