Välkommen till Masterskier.blogspot.com

Nu har du kommit till en blogg för alpinister och alla med intresse i sporten. Ämnet är alpint och här förmedlas åsikter, händelser, prestationer och annat smått å gott inom området. Du finner även en presentation av mig själv som master skier.

söndag 23 november 2008

Action i Sorsele!

Under den gångna helgen har jag varit tillsammans med ett flertal pitebor i Sorseles fina backe, Nalovardo. Vi bjöds på god mat och fina träningsförhållanden. Jag hade förmånen att få träna ett fåtal ungdomar födda 1994 och 1993. Viktor Gabrielsson, John Eklund, Sara Olsson och Morgan Andersson (lördag). Även Malin Karlsson var med i den avslutande aktiviteten på söndag, 16 meters storslalom med slalomskidor. Ett uppskattat inslag.

Jag tycker det var en kanonhelg ! Tack!

Stor eloge också till B-tränarna i Piteå Alpina. Jerry Nilsson hade ordnat ett bra läger och alla var på topp. Fredde Kerttu stod för "Dartfish"-analysen och jag fick möjlighet att testa detta på "mina" åkare. Resultatet ser vi i detta inlägg.



Nu drar snart tävlingssäsongen igång för Viktor och de andra juniorerna. Till helgen åker vi till Tärnaby. Viktor, John och Morgan åker FIS GS i Anjabacken och veckan efter deltar Viktor i "Rilles" läger. Det blir säkert en härlig upplevelse. Jag avundas honom en aning. Resan in i junioråldern är tuff men samtidigt mycket spännande. Tänk att få stå i starthuset i samma tävlingar som Världscup-åkare! Det blir en tuff och lärorik period och jag hoppas att alla inblandade förstår "var" de är i processen. Det är så lätt att "krokna" om man sätter förväntningarna för höga. De här ungdomarna är oslipade diamanter i sin "linda". Jag önskar alla stor lycka och skidglädje!

Inga kommentarer: