Välkommen till Masterskier.blogspot.com

Nu har du kommit till en blogg för alpinister och alla med intresse i sporten. Ämnet är alpint och här förmedlas åsikter, händelser, prestationer och annat smått å gott inom området. Du finner även en presentation av mig själv som master skier.

torsdag 5 november 2009

Larsson blir att räkna med!



Jag tillhör de som definitivt tror att Larsson kommer att "rocka fett" denna säsong! Markus är äntligen tillbaka efter sin huvudskada, efter störtloppskraschen i Wengen förra året, och han är sannolikt mer hungrig än någonsin! Efter en skada, oavsett karaktär, kommer man alltid starkare tillbaka, det är min bestämda åsikt. Vi har sett det så många gånger och antagligen finns fog att säga - det är bättre att vara från skidåkning och tänka positiva tankar om den, än att vara mitt i skidåkningen och tänka i negativa banor. Vad jag menar är att en formsvacka är allvarligare än ett ordentligt skadeavbrott. Tyvärr blir allt för många kvar i formsvackor som bara gräver gropen djupare. Suget efter att få prestera igen gör att man blir bättre bara av blotta tanken av att stå där, redo att ge sig av.

Markus Larsson vann sin första WC-seger i Åre i mars 2006 och senare en i tuffa Alta Badia i Italien i december 2006, men det kommer fler!

Jag tror stenhårt på Mackan! I Sölden presterade han inte som han själv förväntade sig men en premiär i Söldens WC-hang förpliktar. Han var trots allt nära kvalificering till andra åken trots dålig timing, och just av den anledningen, en kraftig miss i inledningen av branten som dessutom medförde att han fick åka resten av det tuffa hanget med endast en stav, vilket gör att jag tycker prestationen var ganska okej. Han tillhör redan topp 15, bortsett fadäsen, tro mig.

Snacka om att Markus Larsson taggar upp efter detta! Sån verkar han vara, den positiva värmlänningen! Han påminner om "Järs" med sin obotliga optimism och den vet vi en del om, vid det här laget.

Lycka till Markus, beveka tvivlarna! Du är bäst fortfarande, kanske till och med bättre, trots skadeuppbrottet!

http://www.expressen.se/sport/Vintersport/1.1755926/svenskt-herrfiasko-i-alpina-premiaren

Inga kommentarer: