Välkommen till Masterskier.blogspot.com

Nu har du kommit till en blogg för alpinister och alla med intresse i sporten. Ämnet är alpint och här förmedlas åsikter, händelser, prestationer och annat smått å gott inom området. Du finner även en presentation av mig själv som master skier.

lördag 26 februari 2011

GULD!!

Guld idag i storslalom i Världscupen för Masters i Andorra 2011

Idag blev det guld i storslalom i den avslutande världscup-tävlingen! Backen var ny och underlaget hade frusit till under natten. Vi fick till en fin förberedelse och banan var mycket bra! Ett fåtal genomslag men inget att bry sig om. Jag fullständigt krossade motståndet! Världsmästaren Otto Unterkofler åkte in som tvåa, distanserad med 1,17 SEK (!). Jag har sagt det förr, formen är god och idag satt jag åket som jag ville!

Nu är veckan slut och jag fick kröna den med ytterligare en seger, vilket gläder mig enormt mycket. När åkningen sitter perfekt så är det ingen som hänger med! Gänget på bilden nedan hänger jag mycket gärna med fler gånger! Lycka till på Veteran-SM och på Norska! Jag skall själv foka på Region 1s framgångar på USM i Funäsdalen! Det blir också en spännande utmaning!

En del av gänget!

Som avslutning på blogginlägget presenterar jag VM:s starkaste prestation! Ernst Berger 92 år vinner guld i klassen 90-95 år (!). Det är en stor hjälte för alla Masters runt om i världen, oavsett sport. Ernst åkte samtliga grenar, bl a Super-Gn som mätte ca 500meters fallhöjd.



Inga kommentarer: