Välkommen till Masterskier.blogspot.com

Nu har du kommit till en blogg för alpinister och alla med intresse i sporten. Ämnet är alpint och här förmedlas åsikter, händelser, prestationer och annat smått å gott inom området. Du finner även en presentation av mig själv som master skier.

måndag 31 januari 2011

Veteran-VM i Andorra rycker allt närmare!

Har du bestämt dig? Det är hög tid! Anmälan till Veteran-VM i Andorra skall vara inne imorgon 2/2. Det blir sannolikt ett minnesvärt ögonblick i ditt alpinliv och enda kravet är att du är +30 år. Ta chansen och upplev ett häftigt äventyr tillsammans med likasinnade, alpintörstande "gammelracers" med fokus på livsglädje, njutning och "competition" - i ett enda paket!

För tävlingsnerven är detta precis vad vi Masters behöver, en riktigt skön utmaning!

Surfa in på www.andorra.ad! Info från sidan:

Date: From 2011/2/22 to 2011/2/25
Criterium Masters
Last season, the Andorran ski resort was chosen as the future venue for the FIS Masters World Criterium, one of the most important events on the Alpine skiing calendar. From 22nd to 25th February, Arcalís will welcome the best skiers in the world in the masters category. Vallnord will have the honour of crowning this year’s champions.

Vi är som vanligt ett starkt gäng på väg ner och bor tillsammans en bit från tävlingsområdet. Mina egna mål med mästerskapet är förstås GULD i någon av grenarna. Just nu känns storslalomformen bra men ett mindre materialproblem har tornat upp men hoppas få detta löst under kommande veckor. Slalomformen är god, tror jag. Det har tyvärr blivit för lite träning den senaste tiden men fungerar det som det gjorde vid Masterslägret i Kåbdalis V47, ja då ligger jag bra till. Super-G är en favoritgren men även här betyder valet av material mycket. Jag har mina Fischer 210 som brukar följa med i bagaget men tyvärr är de inte de snabbaste skidor jag stått på. En uppdatering skulle sitta fint, så finns det nån där ute som har ett par snabba 205-210 för uthyrning under en vecka i februari så skall jag göra allt för att kröna prispallen med dem ;-).

2 kommentarer:

Kungen sa...

Jag har ett par atomic 224 från slutet av 80-talet som du kan få om du nämner mitt namn på prisutdelningen. Skidorna har varit orörda i farsans garage i typ 22år men kanske är grymt snabba. /Kaarle

Master skier sa...

haha! Jo, tjenare, "reliker" har jag gott om själv. Kanske - räcker inte för mig Kaarle. Det måste vara vetenskapligt bevisat för det kommer att kosta mig bl a ett skidfordral, som måste klippas sönder i toppen ;-) Moderna fordral är på toook för korta. Packa väskan och följ med, vet ja!