Välkommen till Masterskier.blogspot.com

Nu har du kommit till en blogg för alpinister och alla med intresse i sporten. Ämnet är alpint och här förmedlas åsikter, händelser, prestationer och annat smått å gott inom området. Du finner även en presentation av mig själv som master skier.

måndag 1 december 2008

Utförsåkning är livet!

Visst håller Ni med! Utförsåkning är, när den bjuds på silverfat,
d v s i nypistad underbar terräng med vyer som lätt fastnar på näthinnan, så nära himmelriket man kan komma. Jag brukar känna den där enormt sköna frihetskänslan redan när jag tar bygeln tidigt en lördag morgon för att sedan, nästan i trans, ta mig igenom första åket från toppen av berget.

Att det finns fler som mig, finner jag inget tvivel i, men visst förtjänar den alpina sporten fler ambassadörer som berättar om "den obeskrivliga känslan". Ta del av Svenska landslagets nya stjärnskott, Veronica Smeds, innersta tankar om det bästa hon vet. Hon har den rätta känslan. Hon vet var hjärtat sitter.

http://www.alpinracing.se/alpinracing/artiklar.asp?r=1&i=1404
Vi ses i backen!

Inga kommentarer: