Välkommen till Masterskier.blogspot.com

Nu har du kommit till en blogg för alpinister och alla med intresse i sporten. Ämnet är alpint och här förmedlas åsikter, händelser, prestationer och annat smått å gott inom området. Du finner även en presentation av mig själv som master skier.

fredag 17 september 2010

Bispingen 2010!

Bild: Bispingen utanför mitt fönster

Efter en lång dags resa är vi på plats i Bispingen och sitter samlade i baren över ett kvällssnack kring vinterns utmaningar. Att starta säsongen i en av Tysklands inomhusbackar har blivit en rutin för oss. Peter Mellgren tar träningsansvaret på plats och jag stöttar främst med planering, organisation och filmning. Det är tredje året gillt och vi fortsätter sannolikt i flera år till, om jag får gissa. Nytt för i år var Expresståget och Flygbussen vilket visade sig vara klart acceptabelt. Peter åkte onsdag morgon från Piteå med en minibuss med åkarnas material, till stor del sponsrad av Erikssons bil i Gällivare. Efter två dygn möttes vi på Lybecks flygplats för den slutspurten mot Bispingen.

Imorgon entrar vi hallen kl 09:00 med 13 stycken skidsugna ungdomar och juniorer, sex tjejer och sju killar! På programmet står grundteknik i första hand. Kvällarna ägnas till fys, god mat och aktiviteter. Bl a stundar Gokartmästerskap, för de sugna, på söndag kväll. Jag fick släppa Jeppe Ask före mig förra året men i år skall jag ta gruvlig revansch.

Vi bor på Behringer Hof och äter god mat, so far. Ungdomarna har lagt sig... klockan är 21:19 och jag är trött. Återkommer med mer info efter morgondagen.

Inga kommentarer: