Välkommen till Masterskier.blogspot.com

Nu har du kommit till en blogg för alpinister och alla med intresse i sporten. Ämnet är alpint och här förmedlas åsikter, händelser, prestationer och annat smått å gott inom området. Du finner även en presentation av mig själv som master skier.

måndag 24 december 2012

Long time no see,

Bild: Sara Hector flyger kontrollerat!

En period med liten bloggaktivitet har förflutit. Skälen är flera men den troligaste orsaken är att jag personligen valt att ge mig ut på en spännande resa som egen företagare. Att bryta upp ett långt yrkesliv som anställd och slänga sig ut i ovisshet om framtidens intjäningsförmåga kan till viss del jämföras med att ta en större beräknad risk i slalombacken. Förberedelserna är viktiga likväl genomförandet, likt ett störtlopp där hinder efter hinder måste säkras. Att stå där längst upp på "kullen" och kasta sig ut mot nya utmaningar kräver fokus på uppgiften och kunskap annars kan det lätt gå illa. Sannolikt är det det som är största skälet till att jag de senaste fem veckorna saknat möjlighet att tänka brett.

Nu har jag landat kontrollerat och balanserar upp tillvaron med mer och mer slalom. Som ett led i detta bubblar alpina händelser i mitt huvud.

Inga kommentarer: