Välkommen till Masterskier.blogspot.com

Nu har du kommit till en blogg för alpinister och alla med intresse i sporten. Ämnet är alpint och här förmedlas åsikter, händelser, prestationer och annat smått å gott inom området. Du finner även en presentation av mig själv som master skier.

tisdag 25 december 2012

Huvudet på spiken!

Att vara lagkamrat med Lindsey Vonn och Julia Mancuso under de senaste 10 åren, har gett 28-åriga Stacey Cook en hel del insikt om framgång den översta nivån, men fram tills hennes föreställning i Lake Louise, där hon knep andraplatsen, har hon tittatprisutdelningsceremonin från folkmassan.

http://www.fis-ski.com/uk/604/610.html?sector=AL&competitorid=11090&raceid=70942
 
Stacey Cook menar att många idrottare är som en fin flaska vin, de blir bättre med åldern, och vid 28 har hon visat att det aldrig är för sent att ha en bästa säsong i karriären. Stacey Cook avslutade förra året som rankad 10 i störtloppsställningen, noterad för fem topp-10 resultat, hennes bästa var en sjätteplats i Cortina d'Ampezzo. Hon hade bara tre totalt top 10 under alla sina år av racing före den 30 november 2012.


Hennes egna ord sätter huvudet på spiken!

"Denna sport är en individuell resa, alla har sin egen väg", säger Cook i jämförelser med Vonn och Mancuso. "Det är lätt att glömma det. Vi är alla i samma ålder, vi tre. Och jag har sett deras framgång, sett dem utvecklas till legender i sporten. Jag, däremot, har aldrig varit bäst på någonting. Jag har alltid varit tvåa eller trea. Men det spelar ingen roll vem som är framför mig, det är verkligen en resa om mig själv och m i t t bästa".

Inga kommentarer: