Välkommen till Masterskier.blogspot.com

Nu har du kommit till en blogg för alpinister och alla med intresse i sporten. Ämnet är alpint och här förmedlas åsikter, händelser, prestationer och annat smått å gott inom området. Du finner även en presentation av mig själv som master skier.

onsdag 25 mars 2009

Nya äventyr väntar!

Det är ett tag sen jag bloggade och jag har en hel del att ta igen. Det kommer lite rapporter från olika tävlingar, bl a Årebragden och YJSM, men ge mig lite tid. Inte minst väntar nya äventyr för ett flertal yngre juniorer som antagits till landets olika skidgymnasier. I mitt fall väntar också ett äventyr. Jag befinner mig just nu i vackra Voss i Norge och laddar inför Norska Veteranmästerskapen som skall avgöras i SuperG, Storslalom och Slalom. Sist det begav sig, år 2004 (läs blogg), åkte jag och "Holma" hem med trippel guld, till norrmännens förtret. Hur det går denna gång står fortfarande skrivet i stjärnorna. Vi skall träna Super-G idag och kanske får jag en liten "hint" om formen, när jag susar fram på "järs" 211 Atomic. Det skall bli spännande!

Kolla in på hotellets hemsida, vi bor som prinsar! Vi anlände med tåget i morse 05:32 och jag har precis hunnit få i mig en riktigt god frukost. Kl 10 öppnar liftarna. Kika gärna in på bloggen och följ mästerskapet.

http://www.fleischers.no/

Inga kommentarer: