Välkommen till Masterskier.blogspot.com

Nu har du kommit till en blogg för alpinister och alla med intresse i sporten. Ämnet är alpint och här förmedlas åsikter, händelser, prestationer och annat smått å gott inom området. Du finner även en presentation av mig själv som master skier.

torsdag 20 maj 2010

Glädjande besked!

Bloggen har utvärderats i en tid som kanske inte är den bästa för deltagarantalet. Slut på skidsäsongen innebär sannolikt färre besökare men utfallet är trots allt mycket glädjande!

Slutsats av mätningen
79% tycker bloggen är kanonbra och 21% tycker den är läsvärd. Ingen tycker att den är ointressant och ingen av de som svarat tycker att det är dags att lägga ner! Kul, kort och gott!

Under skidsäsong har bloggfrekvensen legat på ca 10 st inlägg i månaden. Under fysperioden maj-sept hoppas jag ligga på åtminstone två-tre inlägg i månaden. Målet med bloggen är alltjämt att lyfta fram intressanta fakta och även spekulationer och funderingar inom området alpint. Jag vill med bloggen särskilt fånga fina prestationer, gärna utöver det vanliga. De mediala blickarna är oftast mest riktade mot elit och inte allt för sällan konstaterar vi att vi saknar alpint i våra lokala medier. Jag har alltid tyckt om att skildra alpint och brinner för sporten, på ett brett plan. Detta framkommer säkert i mina inlägg men jag vill särskilt betona att alla får plats oavsett val av "satsnings-strategi"! Bloggen gör det möjligt för mig att jobba över alla kategorier. Inläggen speglar mina erfarenheter och funderingar och det glädjer mig oerhört att någon finner intresse att vara en del av detta.

Jag finns till för Er, vill jag säga! Jag skildrar gärna vad som händer runt ikring oss, visserligen ofta regionala aktiviteter och händelser men ibland tar jag mig ut i "tassemarker" runt om i vårt avlånga alpinland. Kom gärna med tips på bra inlägg i debatten. Sänd gärna ett mail på adressen p.gabrielsson@live.se.

Om Ni finner intresse i att kommentera något blogginlägg så gör gärna detta! Det gör arbetet med bloggen ännu mer intressant.

Avslutningsvis, sköt fysträningen! Du vet aldrig när du som bäst behöver den!

Inga kommentarer: