Välkommen till Masterskier.blogspot.com

Nu har du kommit till en blogg för alpinister och alla med intresse i sporten. Ämnet är alpint och här förmedlas åsikter, händelser, prestationer och annat smått å gott inom området. Du finner även en presentation av mig själv som master skier.

torsdag 17 november 2011

Lyckans gossar!

Fart är fealing och så nära den optimala kicken du bara kan komma i kontrollerad form. Killarna i det amerikanska laget lever ut sin dröm i Portillo, Chile medan vi andra knegar och lever våra liv i stillhet utan större risktagande.

Allt har sin tid och jag är övertygad om att den "smitta" som kommer av dessa upplevelser kommer att förfölja dem livet ut. Jag minns inte minst min och Mats Holmgrens mycket särskilt spännande helg i Björkliden under SM 2010. Mats, den forne världscupåkaren i fart, uttryckte sin glädje efter dessa dagar med - fan, tack för att du fick mig hit! Den 52-årige veteranen var långt ifrån smittfri och benägen att riskera delar av "livet" för några riktigt sköna "elvor" nedför ett 500 meter högt och oprövat berg. Kanske gjorde vi de allra sista elvorna i den farten och framförallt de sista flygturerna "med den piloten"...
Kom ihåg, det är på minnen man lever!
Skjut inte upp till morgondagen, det du kan hitta på idag!

Ta del av denna korta film om grabbarna från "over there" som lever ett liv de sällan glömmer.

Inga kommentarer: