Välkommen till Masterskier.blogspot.com

Nu har du kommit till en blogg för alpinister och alla med intresse i sporten. Ämnet är alpint och här förmedlas åsikter, händelser, prestationer och annat smått å gott inom området. Du finner även en presentation av mig själv som master skier.

onsdag 17 februari 2010

Skandaltävling i OS!

Jag bubblar av ilska och besvikelse och lättnad i en salig blandning. Hur f-n kan man skicka damerna i en av de tuffaste störtloppen utan regelrätt träning. Ingen av damerna hade koll på hastigheten i hoppen. Det är skandal, ingenting annat!

Det är med ett obehag utan dess like som jag konstaterar att Anja är en hårsmån från större skador än en befarad knäskada. I uthoppet lyckas hon med kraft och överlevnadsvilja "kasta" sig framåt i en rörelse som får henne i våg igen, men det ger henne samtidigt ett hopp likt backhoppning. Hon får ett flyg närmare 70 meter och jag konstaterar att det krävs nästan fyra (4) västerbottensgårdar, på längden, för att förstå hoppets längd.

Usch, vad jag lider med dig Anja. Hoppas att du hämtar dig både fysiskt och mentalt efter detta. Du är grym oavsett medalj eller inte. Jag är gråtfärdig inombords, det erkänner jag.

2 kommentarer:

Frida sa...

Det som hände Anja var fruktansvärt och vi får hoppas att våra andra OS-åkare klarar sig utan olyckor. Jag tänkte passa på att tipsa om en tävling där du kan tävla mot OS-åkarna. 19-20 mars går Åre Hig Five av stapeln. Hans Olsson Jessica Lindell-Vikarby och Maria Pietilä-Holmner är redan klara för start! Där utmanas proffsen i fem grenar och fina priser utlovas till vinnaren. Ta chansen och anmäl dig! Om du vill veta mer om tävlingen uppdateras Facebooksidan nästan dagligen. Du hittar den på http://www.facebook.com/group.php?gid=161950032018&ref=ts

Master skier sa...

Hej Frida,
Tack för din kommentar. Anja gör en fantastisk upphämtning idag när hon vinner ett brons i kombinationen! Tack för tipset, jag har faktiskt övervägt men det krockar tyvärr med andra aktiviteter. Jag åker Norska Veteranmästerskapen denna helg. Det hade varit fantastiskt kul, dock!
Ha de!