Välkommen till Masterskier.blogspot.com

Nu har du kommit till en blogg för alpinister och alla med intresse i sporten. Ämnet är alpint och här förmedlas åsikter, händelser, prestationer och annat smått å gott inom området. Du finner även en presentation av mig själv som master skier.

lördag 27 februari 2010

Störtloppet är avklarat och jag är glad!

Dagens USM-kval i störtlopp har flera glädjeämnen! I resultatlisten skönjas mer än placeringar, nämligen otroligt många förbättringar av den egna skidåkningen! Fartlägret förra helgen var starten till många ungdomars personliga utveckling inom fartgrenarna. Jag har under dessa dagar fått många "tack" för ett bra läger som Jonas Lind, som huvudansvarig tränare med mig som hjälptränare, genomförde. En del ungdomar har personligt tackat för lägret och uttryckt glädje över att "spärrarna" släppt. Skitkul!

Dagens D 14-15 vinns inte helt oväntat av Magdalena Fjällström från Tärnaby dock endast 49 hundradelar före Bygdsiljums Hildur Carlsson. På tredje plats återfinns helgens stora glädjeämne, Stina Nilsson, Luleå Alpina! Hon säkrar en plats i USM genom sitt fina störtloppsåk. Hon har gjort en bra resa från "rädd" förra året, till modig fartåkare i år. Stina lyser som en sol vilket också grabbarnas överaskning, Freddy Bergdahl, Storklinten, gör. Han blir femma idag och är säkert mycket, mycket nöjd! Piteås Alfred Pettersson är nästa stora glädjeämne! Han visar att han kan åka fart och är, kanske lite överaskande - men absolut inte helt förvånande, ett namn på pallen! Det gläder mig särskilt! Gällivares Mica Nyberg-Eriksson åker till sig en sjätteplats vilket är kanonbra!

Linn Nilsson från Piteå har haft en fin utveckling under träningsåken men lyckas inte riktigt förvalta kunskapen i tävlingsåket, men även hon har visat att hon gjort en "fartresa" de senaste två helgerna. Johanna Mäntylä blir femma och knyter näven inför morgondagen ;-).

Grattis till fin utveckling!

Jag avslutar med att säga att - om John Eklund hetat Viktor Gabrielsson så skulle jag vara 5000 kr fattigare. 24 hundradelar efter idag, men vad säger morgondagen? Imorgon vankas Super-G och jag vill förstås ha revansch. Trots ett silver idag är jag glad även på denna punkt. John Eklund visar prov på mycket bra skidåkning med fantastisk skidkänsla, härlig vinnarskalle och social förmåga. John har en bra resa framför sig och jag lyckönskar särskilt honom och hans kompisar på Tärnaby Gymnasium.

Inga kommentarer: