Välkommen till Masterskier.blogspot.com

Nu har du kommit till en blogg för alpinister och alla med intresse i sporten. Ämnet är alpint och här förmedlas åsikter, händelser, prestationer och annat smått å gott inom området. Du finner även en presentation av mig själv som master skier.

torsdag 23 december 2010

Goood jul!

Burr, kylan håller oss slalomåkare i ett järngrepp och jag hoppas innerligt att den släpper efter julhelgen. Mitt hopp står som vanligt till Kåbdalis "varmhål". I Kåbdalis, uppe vid backen, är det ofta relativt - mindre kallt...

När man däremot passerar Älvsbyn - norrbottens pärla - så inser man varför smeknamnet kommit till. Samhället ligger ca 7-8 mil öster om Kåbdalis och är nerbäddat likt en pärla i sin mussla och bjuder vintertid på rejält kalla noteringar. I Kåbdalis upplever jag att det ofta är tvärtom! Har jag fel eller är det bara något jag förtränger, för att få "snöra" på mig pjäxorna?

Jag har en förhoppning om att vi skall kunna träna storslalom den 26:e december eftersom Gunnarstedts med familj verkar ha tagit julledigt även den 25:e. Veckans bästa dag, vädermässigt, går därför förlorad och det blir väl istället allehanda hemmasysslor, som att tex städa efter resten av släkten, som kalaserat gratis hos oss under denna årliga tradition. Vissa smällar kommer i dubbel bemärkelse.

Med detta mindre seriösa inlägg avslutar jag med att önska alla mina trogna läsare samt förstås alla nytillkomna, en riktigt god jul och så småningom ett gott nytt slalomår!

Inga kommentarer: