Välkommen till Masterskier.blogspot.com

Nu har du kommit till en blogg för alpinister och alla med intresse i sporten. Ämnet är alpint och här förmedlas åsikter, händelser, prestationer och annat smått å gott inom området. Du finner även en presentation av mig själv som master skier.

onsdag 29 december 2010

Mastersfilmerna finns att studera!

En nöjd 46 årig Masterskier summerar ett av de bättre läger vi haft på senare tid. Många av deltagarna hade goda erfarenheter av V41 i Sölden med Mange Andersson och denna weekend blev ett bra komplement till glaciärlägret. För mig själv blev det sannolikt ett av säsongens bästa träningsmoments som veteranutförsåkare.

Slalom






Storslalom






Vi hade några riktigt trevliga dagar i Kåbdalis under weekend 47 och när jag studerar filmerna så konstaterar jag detta med önskvärd tydlighet. Vilket underlag, vilka otroligt träningssugna människor och vilken hängiven tränare, för att inte nämna maten vi blev serverade och vinet vi fick smaka på. Världsklass kort och gott!

Inför säsongen 2011/2012 gör vi om det! Vi siktar på max 20 stycken - så känner du dig redan intresserad och brinner för alpin racing och ser möjligheterna i att utveckla din egen åkning, skicka då ett mail till mig på p.gabrielsson@live.se så gör jag en notering.

Filmerna kommer här! De är ganska tunga men det funkar, säkert beroende på datakapacitet. Mikael Danielsson har framställt filmerna ur Rilles kamera/band. Tack för det Micke!

Se alla filmerna här!

http://mikaeldanielsson.com/ski/

Ha ett gott slut och ett gott nytt år, så småningom! Jag ser redan fram emot vecka 47-2011!

Inga kommentarer: