Välkommen till Masterskier.blogspot.com

Nu har du kommit till en blogg för alpinister och alla med intresse i sporten. Ämnet är alpint och här förmedlas åsikter, händelser, prestationer och annat smått å gott inom området. Du finner även en presentation av mig själv som master skier.

söndag 6 december 2009

Juveler i sin linda!

Helgens aktiviteter i Kåbdalis resulterade i en uttagning till Centralläger 1 för blivande Team Future 2009/2010. Helgen har varit givande och verkar allt igenom lyckad. Regiontränare Peter Mellgren har "vaskat" fram ett antal åkare som ges tillfälle att vara med i Centralläger 1, vilket är ett steg på väg mot ungdomstävlingar i Europa under kommande vinter. Konkurrensen är i år ännu hårdare än tidigare. Tidigare år har totalt 36 åkare slutligen blivit uttagna att representera Sverige, i år är det begränsat till 24 stycken. Jag tycker det är en bra avgränsning eftersom antalet åkare som inte blir uttagna blir större till andel
- vilket blir mindre smärtsamt för var och en av dessa.

Smärtsamt skall det dock inte behöva vara. Ur alla slags "underlägen" växer ofta något mycket starkare fram, om viljan finns. Det är jag övertygad om! Ta del av Johan Gunnarstedts tillbakablick från Rebeckas äventyr.

Till dem som tog sig med till centralläger 1 i helgen, vill jag säga grattis och lycka till på kommande läger! Till Er övriga säger jag, kör på och fundera inte så mycket över detta och kom ihåg att en drake lyfter i motvind!

Oavsett uttagen eller inte, Ni är alla "juveler i sin linda" och har all tid i världen att utvecklas till en toppåkare!

Jag delger Er länk till Johan Gunnarstedts blogginlägg rörande helgens uttagningar.

http://kabdalis.com/?s=senastenytt&id=136

Vi ses i backen!

Inga kommentarer: